Wachtwoord kwijt

Als u uw wachtwoord kwijt bent is het van belang om te weten of u deze kwijt bent van uw beheerdersaccount of een gewoon e-mailaccount.

Beheerdersaccount

Bent u het wachtwoord van het beheerdersaccount kwijt? Alleen de bij ons bekende hoofd-contactpersoon, of de door de hoofd-contactpersoon als bevoegd aangewezen personen, kunnen per e-mail of telefoon een wachtwoord reset link aanvragen. De verstuurde reset link is beperkte tijd geldig.

Wij sturen na een algemene controle de wachtwoord reset link voor het beheerdersaccount naar het bij ons bekende e-mailadres van de hoofd-contactpersoon. Mocht onverhoopt het e-mailadres niet meer kloppen, dan zal het account eerst officieel moeten worden overgedragen. Meer informatie vindt u in deze handleiding: 'Wijzigen contactpersoon'.

E-mailaccount

Als u een gewoon e-mailaccount heeft dient u bij de beheerder van uw account, een nieuw wachtwoord aan te vragen. De beheerder zorgt er dan voor dat u een nieuw wachtwoord krijgt. Voor beheerders hebben we op onze supportpagina ondersteunende informatie over het beheer van e-mailaccounts. Zie 'E-mailaccounts beheren'.

Veiligheidseisen nieuwe wachtwoorden

Een nieuw wachtwoord moet bestaan uit minimaal 7 karakters met tenminste één hoofdletter en één cijfer of speciaal karakter (ook spaties!). Gebruik nóóit al bestaande wachtwoorden. Tip: gebruik een wachtwoordkluis als KeePass.